- jest nadmiernie ruchliwe
- jest nerwowe
- nie lubi zatłoczonych miejsc
- ma trudności z zasypianiem
- często jest pobudzone
- ma problemy z czytaniem, pisaniem, liczeniem
- ma trudności z uczeniem się jazdy na rowerze
- czuje się nieakceptowane przez rówieśników
- ma opóźniony rozwój mowy
- często myli prawa/lewa
- niechętnie obcina włosy i paznokcie
- nie lubi mycia twarzy, włosów, uszu
- ma problemy z jedzeniem posiłków czy ubieraniem się
- jest wrażliwe na bodźce (np. zatyka uczy, gdy słyszy jakiś dźwięk)
- ma niską samoocenę
- chodzi na palcach
NAUKOWA ZABAWA
Integracja sensoryczna
Terapia integracji sensorycznej – określana „naukową zabawą” to proces przetwarzania i łączenia informacji płynących ze zmysłów. Prawidłowa integracja sensoryczna to zdolność dziecka do odczuwania i reagowania na informacje dostarczane z otoczenia i własnego ciała.
Prowadzimy diagnozę procesów integracji sensorycznej. Podczas kilku spotkań dokładnie analizujemy informacje uzyskane od rodziców dziecka oraz przeprowadzamy próby z dzieckiem. Na bazie zdobytych informacji piszemy diagnozę i zalecenia.